Bij het insturen van patiëntmateriaal met ordercommunicatie wordt de aanvraag in de pathologiemodule in HIX ingevoerd. Alle verplichte velden moeten worden ingevuld zodat wij beschikken over voldoende gegevens om het onderzoek op goede wijze uit te voeren. Om over de gegevens te kunnen beschikken hebben wij een ordernummer nodig. Hebben we dit niet dan kan het onderzoek niet in ontvangst genomen worden en loopt het vertraging op.

U heeft de mogelijkheid om na invoer van de aanvraag een sticker uit te draaien, waarop verschillende standaardgegevens staan. Voor ons is de barcode hierop van groot belang om de gegevens foutloos binnen te kunnen halen.

Lukt het printen van de sticker niet of is de barcode onduidelijk dan kunt u ook een loopbrief op A4 formaat uitprinten en meesturen met het materiaal of gebruik hiervoor het geschikte aanvraagformulier.

Patiëntmateriaal moet op de dag van afname nog worden afgeleverd bij Pathan op de afdeling “Ontvangst Patiëntmateriaal” op de 12e etage van het Franciscus Gasthuis, deze afdeling is geopend tot 17.30 uur.

Is dit niet mogelijk, zorg dat het materiaal met de eerstvolgende bodedienst richting Pathan meegaat.

Bodetijden en afgiftepunten

Benodigdheden inzendmateriaal

Inzendinstructie